لزوم تعویق جراحی های غیرضروری دندانپزشکی تا مهار کروناویروس

به دلیل شرایط اضطراری به وجود آمده در کشور دکتر دالبند ، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: از مردم می خواهیم به جز موارد ضروری از مراجعه به دندانپزشکی خودداری کنند.
دکتر دالبند ضمن تأکید بر اهمیت رعایت نکات بهداشتی در دندانپزشکی ها توسط پزشک و بیمار، گفت: سرعت انتقال بیماری کرونا بسیار بالا است و در مدت زمان زیادی نیز بر روی سطوح باقی می ماند.
او با اشاره به این نکته که درمان های دندانپزشکی اکثرا درمان های الکتیو و انتخابی است، خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی انتخابی و… انجام دهد می تواند آنها را به زمان های دیگری موکول کند که احتمال انتقال و ابتلا به کروناویروس از بین رفته باشد؛ زیرا دوره کومون بیماری بدون علامت است و احتمال انتقال بیماری از فرد بیمار به سایرین وجود دارد.
او هم چنین در ادامه حرف هایش تأکید کرد :به طور کلی بهترین کار برای جلوگیری از ابتلا به بیماری پرهیز از هرگونه کار غیر ضروری است اما، برخی موارد اورژانسی نیز در دندانپزشکی به وجود می آید. به عنوان مثال دردهای دندانی که به دنبال پوسیدگی دندان به وجود می آید، آپسه، عفونت های دندانی و… که همکاران ما در مراکز دندانپزشکی دانشگاهی می توانند درد شما را با رعایت نکات بهداشتی به حداقل برسانند تا پس از مدتی که شرایط به حالت عادی بازگشت فرد درمان کامل را دریافت کند.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دالبند با اشاره به اینکه به جز کنترل درد، عفونت و خونریزی، اورژانس واقعی دیگری در دندانپزشکی تعریف شده نداریم،تأکید کرد: سایر درمان ها را می توان عقب انداخت تا فرا رسیدن زمان مناسب که سیستم بهداشتی درمانی قوی کشور بر این مشکل فائق آید و بیماری را تحت کنترل قرار دهد. مردم باید بدانند برای شکست بیماری کروناویروس تلاش تمامی مردم بسیار موثر خواهد بود.

منبع :ایسنا

بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان مرکز درمان شکاف لب و کام کشور می‌شود
مراقبت های بهداشتی هنگام مراجعه به دندانپزشکی در روزهای شیوع ویروس کرونا

You need to agree with the terms to proceed